Något jag aldrig gjort förr.

| Postat i: Mixed
0
Under hela mitt liv har jag varit blond. Självklart har jag haft tankar på att färga mörkare men har varit alldeles för feg för att ens börja fundera på att verkligen göra det. Eftersom jag var så himla ljus i håret trodde jag aldrig att det skulle passa mig med en hårfärg. Men väl en dag började Hannibanni tjata på mig att jag skulle låta hennes mamma färga mitt hår. Efter mycket tjat gick jag med på att färga det lite mörkare, men fortfarande blont! Var hur nervös som helst men helt plötsligt satt jag där med slingor och färg ihåret.
helt plötsligt var jag mörkblond. Jätte fint, men något jag verkligen inte trivdes i. Jag har alltid tyckt antingen eller. Antingen ska det vara jätte ljust eller jätte mörkt. Så redan då började vi prata om hur vi skulle göra. Blont med bruna slingor? Brunt med blonda slingor? tillnaka till der ljusa? eller köra på mörkare? Efter mycket prat, och ett x antal färgningar slutade det såhär. -
MÖÖÖRKT. Något jag verkligen inte ville från början och något jag alltid varit livrädd över. Dock färgade jag det inte såhär mörk på direkten utan var snäppet ljusare i håret. (så som jag var i håret på dom tidigare bilderna här ibloggen) Nu trivs jag iallafall hur bra som helst i detta! Visst har jag mina dagar jag längtar mer än allt efter det där blonda håret. Men det kändes verkligen som att det behövdes en förändring, en förändring jag aldrig skulle våga ta själv, men som jag fick hjälp på traven av. Och nu stannar jag nog kvar som brunett iallafall ett bra tag!
 
 
 
 
 
 
 
 
Hittills till Något jag aldrig gjort förr.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: